Viusid

Articole

3177

Important: Alimentele care cresc producția de lapte matern

Preocuparea legată de laptele matern oferit bebelușului este întâlnită la fiecare mamă. Cu toate că în comerț, în special în cadrul magazineluor naturiste, există o serie de ceaiuri, tablete sau alte suplimente naturale pentru a stimula lactația, ele trebuie privite precum un medicamet. Chiar dacă acestea sunt naturale, ele nu sunt complet lipsite de efecte adverse. Din acest motiv este recomandată mai degrabă o dietă bogată în diferite tipuri de alimente, despre care se consideră că pot crește atât cantitatea și calitatea laptelui.

Orzul

Poate ați auzit faptul că berea are capacitatea de a stimula lactația, dar studiile au confirmat că alcoolul poate chiar inhiba producția de lapte matern. Însă beneficiile berii în acest sens nu pot fi în totalitate negate, datorită orzului din compoziția băuturii. Orzul conține un polizaharid despre care s-a demonstrat că are capacitatea de a crește prolactina, cunoscută sub denumirea de hormon al lactației.

Orzul integral este totodată o sursă importantă de fibre, proteine și calciu. Acesta se găsește decotricat, nedecorticat, sub formă de fulgi sau făină și poate fi introdus în alimentație prin adăugarea sa în supe, salate,orezuri sau în pâinea de casă.

Feniculul

Feniculul aparține familiei pătrunjelului, morcovului, mărarului și coriandrului. Are un gust aromat asociat cu lemnul dulce și anasonul. Atât planta, cât și semințele sale conțin fitoestrogeni, fiind folosite de secole de femeile din America de Nord, India sau Orientul Mijjlociu, în perioada alăptării. Totuși, este recomandat ca planta să fie consumată cu precauție deoarece poate avea unele efecte adverse. În cazul persoanelor care suferă de diabet de tip I, II, afecțiuni cardiace sau diferite alergii la mâncare este recomandată consultarea medicului de familie în prealabil consumului de fenicul.

Feniculul poate fi consumat proaspăt, cu ulei de măsline și oțet balsamic, iar gătit este ideal alături de carnea de pui sau pește.

Semințele de fenicul pot fi preparate sub formă de ceai, prin infuzie.

Papaya

Acest fruct este folosit încă din vechime în culturile asiatice de către mamele care alăptează. Cu toate că momentan nu există studii pentru a susține capacitatea sa de a stimula lactația, papaya reprezintă și o sursă de vitamine și elemente esențiale. Fructul poate fi consumat proaspăt sau gătit, alături de iaurt, cereale, diferite alte fructe, sau în salate și supe de inspirație orientală.

Dovleacul

Un alt aliment cunoscut pentru aportul pozitiv la creșterea lactației este dovleacul. Atât bostanul, cât și dovleceii sunt considerați benefici pe perioada alăptării. În plus, aceștia conțin și foarte multe vitamine și substanțe nutritive esențiale. Pot fi consumați în plăcinte, ca diferite garnituri, sau sub formă de supă cremă.

Alte alimente care se recomandă să fie consumate în perioada alăptării sunt: piersicile, sparanghelul, usturoiul, semințele de susan, da mac și coriandru, grăsimile sănătoase și fructele cu conținut ridicat de apă.

Sursa

Discuții