Limerance

Articole

1039

6 idei de gustări sănătoase pe care să le iei cu tine la birou

Gustările nesănătoase și-au pus mereu amprenta pe coapsele sau talia noastră. Pentru că între mese vrem să ronțăim ceva, ar fi perfect să înlocuim covrigeii, gogoșile și bomboanele cu fructe, nuci sau alte gustări care au doar efecte benefice asupra organismului. Iată câteva sugestii care îți vor fi de ajutor!

1. Nuci cu proprietăți extraordinare

Nutriționiștii nu contenesc să le laude: sunt bogate în fibre, în proteine, în acizi grași Omega-3, zinc și fier. Contribuie la sănătatea inimii, a sistemului nervos, combat oboseala cronică, ajută digestia, accelerează metabolismul. Ba chiar ajută și la pierderea în greutate. Despre migdale este vorba! Pentru a te bucura de aceste minunate beneficii, cheia stă în moderație – consumă zilnic nu mai mult de o mână de migdale. Alege sortimente de calitate, din culturi nemodificate genetic, ambalate și porționate.

Poți combina migdalele cu nuci, caju, nuci pecan sau fistic, pentru mai multă varietate.

2. Fulgi de ovăz delicioși

Spre deosebire de produsele de patiserie din făină albă, cerealele integrale nu produc acea curbă glicemică, marcată de o creștere rapidă a energiei și de o scădere la fel de rapidă. Dimpotrivă – datorită cantității mari de fibre, te ajută să te menții sătulă și, astfel, să rărești mesele.

Îți recomandăm fulgii de ovăz – care nu sunt doar minunați sub formă de terci, ci și consumați ca atare. Alege fulgi de ovăz simpli – fără adaos de zahăr și consumă-i cu puțină scorțișoară presărată deasupra, pentru mai multă savoare. Ca să devină crocanți, îi poți coace puțin într-o tigaie de fontă, cu o seară înainte.

3. Dulce natural

Ca să reziști prăjiturilor, gogoșilor și batoanelor de ciocolată, poartă cu tine mereu câteva fructe uscate: caise, curmale, smochine, prune, stafide, merișoare etc.

Bineînțeles, nu uita că acestea au un conținut mare de fructoză – care deși este net mai sănătoasă decât zahărul rafinat pe care îl găsim în dulciuri, îngrașă.

4. O combinație „de aur”

Ce poate fi mai rapid decât iaurtul cu fructe? Poate doar crema de brânză cu fructe. Ambele opțiuni sunt gustoase și deosebit de nutritive. Vorbim însă de variantele preparate de tine și nu de sortimentele din comerț, care conțin o cantitate mică de fructe și ascund coloranți, îndulcitori, conservanți și arome.

Alege mai bine un iaurt grecesc integral sau o cutiuță de brânză cottage (reci, pentru mai multă savoare și consistență) și presară peste ele bucățele de banană, căpșuni, afine, zmeură – în funcție de sezon. Astfel îți vei lua o porție sănătoasă de proteine, vitamine, calciu, potasiu și magneziu.

5. O budincă delicioasă

Ai încercat până acum budinca de chia? Aceste semințe „magice” de chia abundă în principii nutritive (fibre, grăsimi bune, minerale) și atunci când sunt umezite își triplează volumul și se comportă ca o gelatină.

Adaugi două linguri de semințe de chia și torni peste ele jumătate de cană de lapte (de vacă sau vegetal). Amesteci bine-bine, acoperi și lași câteva ore la frigider (ideal de seara până a doua zi). Dimineața vei vedea că budinca s-a închegat și are o consistență de șarlotă. Poți aromatiza sau îndulci budinca de chia cu scorțișoară, esență de vanilie, rom, coajă rasă de portocală, un cubuleț de ciocolată amăruie ras sau miere.

6. Un înlocuitor excelent pentru prânz

Pentru acele zile în care ești foarte ocupată și estimezi că nu vei avea timp pentru o masă caldă, dar nici nu te mulțumești cu gustări uscate, avem o idee: ia cu tine într-o caserolă bețigașe crocante de morcov, ardei gras și felii de castravete.

Le poți consuma cu humus, piure de mazăre, avocado, pastă de ton, unt de arahide, pastă de măsline sau orice altă pastă făcută în casă, la blender.

Astfel îți asiguri o porție de vitamine, fibre și proteine de bună calitate și stai la adăpost de tentația covrigilor sau a pateurilor din foietaj, care îți oferă doar multe, multe calorii goale.

Aceste alimente te vor ajuta să fii nu doar energică și productivă, ci și sănătoasă.

Sursa: unica.ro

Discuții