Colibri

Articole

3378

Produsele congelate: pro și contra!

Din cauza insuficienței de timp, în prezent tot mai multe gospodine optează pentru produsele congelate sau semifabricate. Oare produsele congelate au aceeași valoare nutrițională ca și alimentele proaspete? Specialistul în domeniul alimentației, Shilpa Mittali ne împărtășește câteva informații despre produse congelate.

De ce produsele congelate nu sunt benefice pentru sănătate?

Influența produselor congelate asupra sănătății precum carnea, cartofii prăjiți și deserturile până în prezent rămâne sub semnul întrebării. Asta deoarece aceste mâncăruri nu pot fi comparate cu cele proaspăt preparate. Cel mai mult, savanții sunt îngrijorați de prezența în aceste mâncăruri parțial hidrogenate a uleiului de palmieri, care poate ascunde grăsimi periculoase pentru sănătate. Prezența natriului în aceste produse la fel este subiect de discuții. Majoritatea semifabricatelor conțin de la 700 până la 1800 mg de natriu, iar norma zilnică a acestuia este de 2300 mg. Cu astfel de indici este foarte ușor să consumi un exces de natriu, lucru care este periculos pentru persoanele cu tensiunea arterială mărită.

Cum facem aceste mâncăruri mai benefice pentru sănătate?

Evident, mâncarea supusă congelării nu este atât de nutritivă ca produsele proaspete, însă există câteva recomandări de transformare a acestor bucate, încât acestea să fie un pic mai benefice. Atunci când cumpărați produse congelate, evitați cele care conțin sos de cașcaval. Aceste mâncăruri conțin multe calorii și grăsimi saturate. De-asemenea nu se recomandă congelarea repetată a bucatelor. Nu cumpărați fructe congelate în sirop. Regula principală: neapărat verificați conținutul produsului. Singurul ingredient în fructele sau legumele congelate pe care intenționați să le cumpărați trebuie să fie doar fructe și legume, și nu altceva. Atunci când folosiți în alimentație bucate congelate nu uitați să mâncați o salată din legume proaspete sau fructe proaspete. O astfel de combinație va asigura organismul cu vitaminele și mineralele necesare, dar și va îmbunătăți efectul de saturație. Important este să nu consumați în exces produse congelate, adăugați-le în alimentație doar în cazuri extreme.

Nu toate produsele congelate sunt la fel de nocive

Practic la fel de benefice sunt fructele și legumele atât congelate cât și proaspete. În unele cazuri, fructele sau legumele congelate pot fi mai nutritive decât cele proaspete, asta deoarece păstrarea de durată a fructelor sau legumelor în frigider are un efect negativ asupra substanțelor nutritive. Iar congelarea rapidă a produselor permite păstrarea tuturor substanțelor nutritive.

Discuții