Colibri

Articole

653

Ce nu știai despre ouă. 6 curiozități interesante

Ouăle sunt o sursă importantă de nutrienți și proteine. Deși există numeroase controverse în privința acestora, nutriționiștii te asigură că dietele care conțin ou sunt sănătoase.

Mai mult, un studiu a urmărit efectele asupra organismului ale unui mic dejun cu ou, ale unui mic dejun cu cereale și a lipsei micului dejun. S-a constatat astfel că micul dejun care conținea ou ajută la reducerea poftei de dulce sau de alimente grase peste zi.

Iată alte curiozități despre ouă, pe care sigur nu le știai până acum.

1. Gălbenușul de ou ajută la dezvoltarea creierului

Vitaminele din complexul B conținute de gălbenușul de ou sunt asociate cu o funcționare neurologică mai bună și cu reducerea inflamațiilor. De asemenea, potrivit Dr. Drew Ramsey, medic psihiatru, dacă femeia însărcinată consumă ouă, colina – substanța conținută de gălbenuș ajută la dezvoltarea creierului bebelușului. În plus, susține Ramsey, gălbenușul ajută la eliberarea în organism a unor neurotransmițători precum: serotonina, dopamina și norepinefrina.

2. Ouăle sunt proteinele „perfecte”

Când vine vorba despre proteine, ouăle sunt „mina de aur”. Proteinele din ou sunt foarte ușor absorbite de organism și ajută la construirea mușchilor, afirmă dr. Cynthia Sass și Jeff Volek.

3. Găina bătrână…

Calitatea oului este determinată și de vârsta găini. Astfel, cercetătorii au descoperit că ouăle de la găini mai mici de 28 de săptămâni și mai bătrâne de 97 de săptămâni nu mai au aceleași calități nutritive precum ouăle de la găini de vârstă medie.

4. Ce ne „spune” culoarea gălbenușului?

Chiar dacă nu dați importanță acestui aspect, specialiștii spun că galbenusul transmite diferite informații prin culoarea lui. Potrivit acestora, culoarea gălbenușului nu relevă cât de sănătos este oul, ci cât de sănătoase sunt găinile. Cele crescute cu iarbă și cereale fac ouă cu galbenușuri de o culoare intensă, intrucât alimentația găinii conține carotenoide.

5. Albuș tulbure vs. albuș limpede

Dacă credeți că un albuș limpede este mai sănătos, vă înșelați. De fapt, oul proaspăt are albușul lăptos, opac, iar pe masură ce se învechește, acesta devine mai lichid și mai limpede.

6. Ou alb sau ou roșiatic?

Culoarea cojii nu are nicio importanță în ceea ce privește calitatea oului. Are legatură doar cu rasa de găini care l-a făcut.

Sursa: Mamaplus.MD

Spune prietenilor
Discuții