Aquaterra

Articole

5589

Poziții cotidiene, CORECTE după naștere. Cum îngrijești de copil fără dureri de spate

Ore în șir petrecute cu bebelușul în brațe, zeci de ocazii când te apleci să-l pui sau să-l iei din pătuț, zeci de ori când îl ridici în brațe – toate acestea ajung să-ți afecteze coloana, iar faptul că cel mic devine tot mai greu, tinde să agraveze problema.

Însă, putem preveni această situație, în cel mai simplu mod – folosirea unor poziții cotidiene corecte după naștere.

Prin urmare, medicul kinetoterapeut, Vladimir Botezatu, îți face cunoștință cu pozițiile corecte de alăptat, îți spune cum e sănătos pentru spatele tău să ții copilul în brațe, cum îl ridici și cum îl culci în pătuț.

O poziţe defectuoasă de alăptat, care solicită în mod greşit zona spatelui, poate provoca dureri. Pentru a continua cu brio alimentarea micuțului, ține cont de următoarele sfaturi:

  • Stai întinsă pe spate sau în poziția așezat, cu spatele drep, sprijinit.
  • Pernă sub mâna stângă
  • Pernă sub mâna dreaptă (să nu fie încordat umărul)
  • Pernă sub cap

„În asemenea poziție vei putea alăpta timp îndelungat, fără incomodități pentru tine și micuțul tău.”

Important! Atât perioada de sarcină, cât și perioada postnatală pot influența apariția și evoluția scoliozei.

Bebelușului nu îi poți spune că te doare spatele, pentru că activitățile de rutină din această perioadă sunt o necesitate, de care nu poți scăpa. Astfel, unica ieșire din situație – adoptarea unor poziții corecte.

Poziția corectă în care culci, așezi, ridici copilul. „Piciorele depărtate, genunchii îndoiți.”

Mai jos vezi și poziția corectă în care ții în brațe copilul.

În plus, nu uita de exercițiile fizice, pe care în prealabil, ar fi bine să le discuți și stabilești împreună cu medicul.

Important! Fă mișcare cât mai des, evită să stai mult timp în poziții fixe, ține greutatea sub control și, foarte important, controlează-ți mișcările (ridică sau lasă jos bebelușul prin flexarea genunchilor).

Sursa: Mamaplus.MD

Discuții