Extramed

Articole

4025

Daria Talmaci. Alăptez și fac sport fără nicio frică!

Fetița mea are 8 luni și o alăptez cu plăcere și, deși fac sport în fiecare zi, nu mă tem că va dispărea laptele sau că Nicole nu va vrea să sugă. E simplu – alăptarea nu este o boală, ci o stare normală a organismului feminin. Nu trebuie să așteptați câțiva ani ca să începeți să vă îngrijiți de propria persoană. Medicul mi-a spus: „ Dacă nașterea a decurs bine, câteva exerciții nu vă vor face rău, ci din contra vă vor ajuta să vă redobândiți tonusul mușchilor abdominali după câteva luni de la naștere. În cazul unei nașteri patologice, efortul fizic poate declanșa hemoragii, de aceea este mai bine să așteptați. Dacă ați născut prin operație cezariană, efectuarea exercițiilor fizice va fi posibilă nu mai devreme de două luni.”

Recunosc că după o lună nu eram pregătită nici fizic, nici moral pentru sport. Am revenit la serviciu după cinci luni de la naștere. Sincer să vă spun, mi-a fost foarte greu. Mă durea totul și făceam față cu greu efortului. Mă bucura faptul că organismul își revenea rapid. Făceam sport doar de trei ori pe săptămână și era suficient. Acum merg la antrenamente în fiecare zi.

Nu doar argumentele medicului m-au motivat să încep cât mai repede o  viață activă, dar și experiența altor mame cu care am făcut cunoștință prin intermediul Internetului. Efectuarea exercițiilor în această perioadă nu influențează negativ lactația, dar ajută femeia să se simtă în această perioadă mai sănătoasă și mai puternică. Anume aceasta simt zilnic. Mușchii s-au tonifiat, arăt bine și, ceea ce este mai important, nu mă simt o gospodină care lenevește.

Vă împărtășesc această informație, dragi mame, ca să nu evitați sportul în această perioadă.

Conform milkyfairies.ru, „în anul 2000 s-au făcut cercetări pe 40 de mame care alăptau și aveau câteva kilograme în plus, începând cu a patra săptămână de la naștere.  femeile au fost împărțite în două grupe – unal care  respecta o dietă și efectua exerciții fizice, alta – de control. La sfârșitul celei de-a zecea săptămâni de experiment, femeile din grupa experimentală au pierdut în medie câte 4, 53 kg și ne-au spus că antrenamentele le-au făcut să se simtă mai energice. Femeile din grupa de control au slăbit în medie doar 900 g în această perioadă.

Un alt experiment, desfășurat pe două grupe de mame – o grupă, sub control, făcea gimnastică aerobică de cinci ori pe săptămână pe parcursul a douăsprezece săptămâni, iar altă grupă nu făcea sport – nu au fost atestate diferențe  la nivel de prolactină, cantitate și componență a laptelui, și nici nu exista vreo deosebire în creșterea în greutate a micuțului.”

Cred în veridicitatea acestei informații, pentru că am trăit-o pe propria piele. Știu că multe mame nu vor să facă sport pentru că se tem să nu piardă laptele, să nu ajungă  în lapte acidul lactic, care îi poate modifica gustul. În realitate nu este chiar așa. Faceți exerciții imediat după alăptarea copilului. În acest caz, chiar dacă se va elimina o cantitate nesemnificativă de acid lactic în organism, până la următoarea priză va scădea.

Trebuie să vă ascultați organismul. Chiar dacă ați avut o naștere ușoară, fără fisuri, dar aveți hemoglobina joasă, simțiți oboseală, aveți vârtejuri, nu trebuie să vă grăbiți. Mai așteptați câteva luni, până ce starea generală se va îmbunătăți și apoi puteți face sport.

Despre tipul de fitness care m-a ajutat să slăbesc voi scrie data viitoare.

Sursa: talmacidaria.wordpress.com

Discuții