Aquaterra

Articole

1884

Cerealele, algele, turmericul și alte trenduri în nutriție 2017

Anul Nou începe cu inevitabila promisiune de a ține dietă și, de această dată, să obțineți rezultate minunate. Dar ce cale spre succes să alegeți din varietatea existentă? Ce schimbări să introduceți în alimentație în primul rând? Cele mai actuale trenduri pentru  un mod de viață sănătos vă vor ajuta să respectați promisiunea.

Puțin zen-budism

Conform zen-budismului, calea spre suplețe și sănătate nu este dieta, ci echilibrul dinte Yin și Yang atât în alimentație, cât și în viață. Aceste principii sunt respectate de către multe staruri hollywoodiene, de exemplu Gwyneth Paltrow. Străduiți-vă să mâncați alimente neprocesate, reduceți întrebuințarea cărnii, încetiniți ritmul zilei și meditați. Există un rost în toate acestea – carnea roșie e mai puțin folositoare decât cea albă, iar stresul permanent aduce la disfuncții alimentare, diabet și alte probleme de sănătate.  

Apelați la aragaz mai rar

Baza alimentației trebuie să o constituie produsele vegetale proaspete,  în proporție de 75% – fără prelucrare termică, adică legume proaspete, supele reci și salatele. De ce? Nutriționiștii susțin că în timpul prelucrării termice se distrug enzimele importante din produse, reducându-se valoarea nutritivă a acestora. Cu atât mai mult, produsele vegetale conțin multă apă și fibre, care induc starea de sațietate, cu toate că au puține calorii.

Produsele urâte

O nouă modă în rândurile adepților unui mod sănătos de viață și ale persoanelor interesate de starea ecologică a planetei – să aleagă, în sensul direct al cuvântului, produsele urâte: merele cu viermi, cartofii strâmbi, morcovii încovoiați sau crăpați, sfecla măruntă etc. La piață mai găsim astfel de produse, însă centrele comerciale mari aruncă le selectează pentru hrana animalelor sau le aruncă la gunoi. Se pare că acum le vom vedea tot mai des în magazinele și supermarketurile de elită.

Consumați mai multe alge

Bucătăria japoneză nu iese din modă, ci capătă notorietate: tot mai mulți consumatori aleg mai multe tipuri de alge ca alternativă la verdețurile obișnuite, pătrunjel și mărar. Și nu în zădar: acestea au puține calorii și sunt bogate în fibre, care mențin sațietatea, abundă de vitamine și minerale. Producătorii de produse respectă cererea. Tot mai mult alge sunt introduse nu doar în sushi și rulouri, dar și în dressingurile pentru salată, supe, amestecuri de sare.  

Dominația turmericului continuă

Anul 2016  a fost pentru nutriționiști Anul Turmericului. Acest ingredient folositor este recomandat de nutriționiști pentru orice tip de mâncare. Turmericul este apreciat, în special, pentru proprietățile antiinflamatoare, astfel putem întârzia îmbătrânirea și preîntâmpina bolile autoimune. Anul 2017 nu va fi o excepție – turmericul va rămâne în top. Una dintre cele mai populare invenții este „Latteul de aur, amestec din turmeric, ulei de cocos, ghimbir, piper negru, scorțișoară, miere și lapte vegetal (de exemplu din orez, soie sau migdale).   

Tot mai mulți vegetarieni

Tot mai multe produse au alternative vegetale, de exemplu burgerii vegetarieni și ciocolata vegan, îmbunătățindu-și gustul din an în an. Așa că burgerul vegetarian nu poate fi deosebit de unul cu carne (slobozind chiar  suc asemănător celui de carne). De aceea se presupune că numărul de vegetarieni, care urmează un principiu sau sunt  impuși, va crește.

Foarte multe seturi alimentare 

O bucată de carne, morcov, ardei și specii. Astfel de seturi sunt populare doar proiectele-online, specializate pe mâncarea sănătoasă, dar se pare că și retailerii au apucat să recupereze veniturile – în curând astfel de seturi pentru pregătirea diferitor bucate se vor vinde în supermarketuri. La drept vorbind, nu este o idee rea!    

Mai multe cereale

Nu ați reușit să vă obișnuiți cu gustul cerealelor quinoa și farro, că adoratorii de produse exotice ne propun deja altceva – tefful sau Eragrostis tef, care conține mai multe proteine decât alte cereale: 5 g proteine și 4 g fibre în 100 g de produs. Gustul este asemănător cu cel al semințelor  quinoa și de in. Nu sunteți inspirați de produsele exotice? O alternativă bună este sorgul, care este și mai bogat în proteine și fibre –    10 g proteine și 6 g fibre. Iar gustul este asemănător cu cel al cușcușului!

Nuca de cocos pe masă!

În anii trecuți ați reușit să îndrăgiți untul de cocos, apa de cocos și laptele de cocos. Preferința anului – făina de cocos. Aceasta nu conține gluten și se fermentează mai repede, este bogată în proteine și fibre. Dacă v-ați săturat de zahărul de trestie, îndulciți-vă viața cu zahărul de cocos, care, deși nu este mai folositor decât alte tipuri, are un gust fin de cocos, care diversifică meniul.

Sursa

Spune prietenilor
Discuții