Aquaterra

Articole

699

Cum evităm îngrășarea în sezonul rece

În sezonul rece ne mișcăm mai puțin și dormim mai mult și organismul nostru acumulează grăsime. Așa vă consolați și dumneavoastră? Conform statisticii, în medie, în timpul iernii putem acumula 2-5 kg, chiar dacă ne alimentăm la fel ca primăvara sau vara. Majoritatea  fetelor își propun  să scape de kilogramele în plus acumulate în perioada rece, dar, mai înainte de toate, e nevoie să determine cauzele îngrășării.

Cauzele îngrășării în timpul iernii

Pentru a scăpa de kilogramele în plus, determinați cauzele supraalimentației și a acumulării kilogramelor. Cauza principală o reprezintă concepțiile noastre: iarna trebuie să mâncăm mai mult, ca să ne încălzim. Adevărul însă e altul: o alimentație corectă oferă energie suficientă și nu e nevoie să măriți porțiile.  

Încă o cauză o constituie sporirea hormonului melanina, care se acumulează în organism din cauza perioadei luminoase reduse, care influențează greutatea. Durata zilei influențează și nivelul vitaminei D: din cauza insuficienței de lumină are loc acumularea grăsimii. 

A treia cauză – lipsa de mișcare. Cantitatea de calorii consumată pe timp de vară și iarnă este aceeași, dar vara ardem mai multe. Pentru a nu acumula kilograme în plus,  eliminați cauzele enumerate mai sus.

Alimentația pe timp de iarnă

În sezonul rece organismul este suprasolicitat: să protejeze imunitatea slăbită, să asigure cu schimbul de căldură și metabolismul. Deși corpul  are nevoie de mai multe calorii, e nevoie să vă supraalimentați: e important să vă alimentați corect. Mitul că trebuie să renunțați la grăsimi este unul fals.  Grăsimile animale și vegetale trebuie consumate neapărat, dar în cantități reduse. Adăugați în alimente unt, ulei de măsline și produse lactate. 

În meniul de iarnă un rol important îl au proteinele. Includeți în meniu peștele, fructele de mare, carnea de pasăre, cașcavalurile și produsele acidolactice, dublând cantitatea în cazul unei efort fizic mărit. 

Chiar dacă afară temperaturile au scăzut sub zero, acesta nu e un  motiv de a sta tolăniți   și de a acumula grăsimi. Nu renunțați la efortul fizic în timpul rece. Este important să începeți antrenamentele treptat, ca să nu afectați sistemul cardiovascular. Începeți cu plimbări în parcul înzăpezit. Schiatul sau jocul cu zăpada reprezintă niște antrenamente plăcute și eficiente. Dacă aveți o pregătire fizică mai bună, optați pentru sporturile de iarnă.    

Gerul și soarele

Zilele de iarnă cu soare cu dinți sunt un lux, de aceea nu pierdeți șansa de a vă regla nivelul melatoninei.   

Bucurați-vă organismul după zilele mohorâte: ieșiți la plimbare, chemați prietenii să schiați în zilele libere. Veți obține nu doar tonifierea corpului, dar și o culoare proaspătă a pielii și o dispoziție mai bună. 

Sursa

Spune prietenilor
Articole similare
Discuții