historyhackers

Articole

1032

Top 10 produse pentru creșterea copilului

Creșterea organismului este programată genetic. Însă, din cauza alimentației incorecte sau a lipsei anumitor nutrieți, se pot produce dereglări. Pentru ca un copil să crească și să se dezvolte corect, alimentația lui trebuie să fie echilibrată și sănătoasă. Iată 10 produse de bază care influențează semnificativ asupra procesului de creștere.

1. Ovăzul. O farfurie de terci de ovăz la dejun asigură organismul cu microelementele folositoare necesare: potasiu, magneziu, fosfor, iod, fluor, zinc, fier, crom, precum și cu vitaminele din grupele A, B, E și K. Aceste substanțe contribuie la dezvoltarea țesuturilor osos și muscular.

2. Bananele. Bananele sunt o bună sursă alimentară de potasiu, iar aceasta înseamnă că dacă va mânca zilnic banane, copilul dumneavoastră va crește bine. Ele pot fi consumate în formă naturală sau adăugate în terciuri ori fulgi cu lapte.

3. Leguminoasele. Acestea sunt o sursă de proteină vegetală și vitamine din grupa B, precum și de vitamine și microelemente care contribuie la creșterea activă a mușchilor și oaselor.

4. Ouăle de găină. Ouăle asigură organismului proteină de calitate și vitamina D. Copiii trebuie să le consume regulat pentru a se dezvolta normal. Ouăle fierte sunt asimilate integral de organismul copiilor.

5. Carnea de vită. Carnea de vită conține mult mai multe proteine, fier și zinc ca alte tipuri de carne. Acestea joacă un rol important în procesul de creștere a copiilor. Carnea de vită este bogată și în vitamina B12.

6. Peștele și fructele de mare (somon, hering, crabi, stridii, scoici) sunt o altă sursă de proteine de înaltă calitate. În plus, acestea conțin o cantitate record de vitamina B12, care stimulează funcția creierului. Toate fructele de mare trebuie mâncate seara, deoarece conțin multe proteine și puțini carbohidrați, iar aceasta înseamnă că organismul copiilor va sintetiza în somn hormoni de creștere.

7. Nucile. Despre beneficiile nucilor, în particular despre influența lor pozitivă asupra creșterii și dezvoltării organismului, se știa încă de pe timpurile lui Hippocrates, care a descris aceste beneficii în tratatele sale. De exemplu, el recomanda băieților și tinerilor să bea în fiecare dimineață lapte de nucă, preparat după următoarea rețetă: mărunțiți miezul a 10 nuci, turnați 100 g de apă fiartă răcită și lăsați să se infuzeze timp de cel puțin 2 ore. Apoi strecurați și adăugați 2 linguri de miere. Puține s-au schimbat de pe timpurile lui Hippocrates.

8. Brânza. Brânza este un lider incontestabil în ceea ce privește ușurința de asimilare de către organism, de aceea trebuie să fie prezentă obligatoriu în meniul copiilor. Sub acțiunea razelor solare, din provitaminele conținute din abundență în brânză organismul uman produce vitamina D. Această vitamină participă activ în metabolismul calciului și fosforului, ceea ce influențează pozitiv asupra stării oaselor și dinților copiilor.

9. Mierea. Mierea de albine asigură organismului în creștere elementele minerale necesare pentru dezvoltare. Mierea permite o asimilare mai bună a calciului și magneziului, ceea ce contribuie la dezvoltarea normală a oaselor și dinților. Puteți da copiilor miere în loc de zahăr, adăugând-o în zahăr, lapte sau iaurt. Micuților de până la un an mierea le este contraindicată, pentru că poate provoca alergii.

10. Merele. Pentru o creștere și o dezvoltare normală, copiii au nevoie de mere. Ele sunt bogate în potasiu, magneziu, calciu, betacaroten, vitamine din grupa B și multe alte substanțe folositoare, care permit creșterea semnificativă a densității oaselor. În plus, spre deosebire de alte fructe, doar merele conțin bor și flavonoidul floridzin, care întărește oasele. De aceea merele sunt absolut necesare pentru copii în perioada de creștere activă.

Sursa

Discuții