Aquaterra

Articole

1615

Cum să scapi de riduri fără creme şi injecţii scumpe? Sfaturile osteopatului

Putem scăpa de riduri fără creme scumpe şi injecţii de înfrumuseţare. Să încetinim procesele de îmbătrânire şi să oprim curgerea timpului ne pot ajuta câteva exerciţii destul de simple.

Sângele arterial este cel mai bun ajutor

În fiecare zi, diverşi specialişti ne povestesc, de pe ecranele televizoarelor, despre creme-minune, care luptă eficient împotriva ridurilor, făcând pielea netedă şi elastică. Însă nu toate femeile rămân mulţumite de rezultatele utilizării acestor produse cosmetice. Reţineţi: cel mai bun ajutor în lupta împotriva primelor semne de ofilire a pielii este sângele arterial. Dacă circulaţia sangvină este bună şi pielea primeşte suficiente substanţe nutritive, ea se va regenera mai repede şi va îmbătrâni mai greu, şi nu va mai arăta palidă şi fără vlagă.

Este important, de asemenea, ca refluxul de sânge venos şi limfă, care elimină din piele produsele proceselor de schimb, să fie bun, deoarece dereglările acestuia determină apariţia pe faţă a edemelor şi cearcănelor, umflarea feţei şi căderea pielii de pe obraji sub greutatea lichidului acumulat în ţesuturi.

Relaxăm gâtul

Sângele care ajunge la faţă trece prin gât, de aceea, pentru a pregăti faţa dumneavoastră pentru masaj, trebuie să relaxaţi întâi muşchii gâtului. Dacă ei sunt încordaţi, vasele rămân contractate. Dacă însă muşchii sunt elastici şi relaxaţi, sângele circulă liber şi atunci efectul masajului este mult mai mare.

Staţi drept, întindeţi cu forţă în jos mâna stângă, capul întinzându-l în direcţie opusă. Dacă faceţi totul corect, veţi simţi cum se întind muşchii gâtului din partea stângă dintre umăr şi cap. Acum, menţinând tensiunea, schimbaţi încet poziţia capului, aplecând-l întâi puţin înainte, apoi în spate. Repetaţi exerciţiul cu mâna dreaptă. Acest exerciţiu permite întinderea tuturor muşchilor din partea laterală a gâtului. 

Staţi drept, întindeţi în jos amândouă mâinile concomitent, daţi capul pe spate. Menţinând această poziţie, întindeţi bărbia înainte şi în sus.

Următorul exerciţiu se execută din poziţia culcat pe spate, cu antrenarea doar a mâinilor. Culcaţi-vă pe spate, împreunaţi mâinile la ceafă, aplecaţi capul spre piept şi apoi întoarceţi-l foarte lent dintr-o parte în alta. Trebuie să simţiţi cum se întind muşchii. După aceasta reveniţi la poziţia iniţială.

Cum să masăm faţa?

Acum putem trece la masajul feţei. Este preferabil să faceţi exerciţiile în poziţie culcat: în această poziţie muşchii gâtului şi feţei vor fi maxim relaxaţi. Pentru masaj folosiţi ambele mâini, terminând toate mişcările în direcţie ascendentă, parcă ridicând pielea feţei în sus.

Pentru a ridica şi tonifia ovalul feţei, mişcaţi degetele arătător, mijlociu şi inelar de la mijlocul bărbiei pe marginea inferioară a maximalului spre pomeţi. Exerciţiul trebuie repetat de câteva ori, exercitând o presiune destul de simţitoare asupra ţesturilor.

Pentru a relaxa fruntea şi a netezi ridurile, mişcaţi degetele arătător, mijlociu şi inelar de la mijlocul frunţii spre tâmple. Apoi, pe diagonală, în sus, de la tâmple spre vârful capului. Puneţi degetele în poziţia iniţială şi apăsaţi puţin pielea, mişcând degetele doar câţiva milimetri. Repetaţi exerciţiu, „încălzind” pielea, până veţi simţi că fruntea s-a relaxat.

Muşchiul circular al gurii poate fi întins prin mişcări care desenează, parcă, un zâmbet. Puneţi degetele arătător şi mijlocul sub buza de jos, încercaţi să simţiţi cum se încălzesc şi se relaxează ţesuturile, iar buza se umflă puţin. Apoi desenaţi un zâmbet: mişcaţi atent degetele spre colţurile gurii, ridicându-le puţin în sus. Repetăm exerciţiul cu buza de sus, iar mişcările trebuie să fie strict orizontale. Exerciţiul trebuie efectuat de câteva ori, alternând buza de jos cu cea de sus. Terminăm cu buza de jos.

Să reduceţi edemele şi să tonifiaţi pielea din jurul ochilor puteţi în felul următor: puneţi degetele arătător şi mijlociu pe lateralele părţii dorsale a nasului. Efectuaţi atent mişcări glisante de pe partea dorsală a nasului spre obraji, apoi mişcaţi degetele pe marginea superioară a pomeţilor până în laterala acestora. Încheiem exerciţiul printr-o mişcare în sus spre tâmple.

Masajul zilnic va avea, cu siguranţă, rezultate, Multe femei care efectuează zilnic astfel de exerciţii pe parcursul a cel puţin o lună nu doar observă schimbări exterioare, ci şi încetează să mai simtă necesitatea de creme hidratante. Aceasta înseamnă că pielea a început să fie suficient hrănită!

Vladimir Jivotov, osteopat şi cranio-posturolog

Sursa

Discuții