Star Kids Eldorado Terra

Articole

1346

8 produse eficiente în lupta împotriva depresiei de sezon

Toamna târzie ne cuprinde, de regulă, depresia de sezon. Cea mai simplă metodă de a-i face faţă sunt gustările delicioase. Vă faceţi griji pentru siluetă? Atunci vă aducem o noutate plăcută: ipohondria de toamnă poate fi combătută nu doar cu ajutorul deserturilor bogate în calorii, ci şi cu produse dietetice şi folositoare pentru sănătate!

1. Cafeaua

Cafeaua nu încetează să ne uimească. Cercetările desfăşurate la Şcoala de sănătate publică Harvard (SUA) au demonstrat următoarele: consumul regulat de cafea protejează împotriva depresiei. Pentru a rămâne într-o formă emoţională bună este nevoie de 4-6 căni pe zi (nici mai mult, nici mai puţin: în caz contrar riscul depresiei, din contra, creşte).

Iar cel mai important este că alte surse de cafeină – ceaiul, coca-cola, băuturile energetice – nu au un astfel de efect antidepresant. Cafeaua are acţiune nu doar pe termen mediu, ci şi pe termen îndelungat. Influenţa ei asupra sănătăţii emoţionale se explică prin faptul că cafeina activizează diverse neuromediatori (neurotransmiţători) cerebrali, care răspund pentru buna dispoziţie, de exemplu dopamina şi serotonina. Însă întregul mecanism de acţiune a cafelei în cazul depresiei nu este încă studiat până la capăt.

2. Soia

În orice varietăţi: lapte de soia, brânză de soia, carne de soia şi aşa mai departe. Soia conţine o cantitate-record de triptofan (122% din doza zilnică). Iar având în vedere că produsele de soia sunt sărace în calorii şi practic nu conţin grăsimi, aceasta este, probabil, una dintre cele mai sigure şi eficiente metode a ne ridica dispoziţia.

3. Migdalele

O mână de migdale ne asigură o doză bună de vitamina B6, vitală în caz de depresii. Ea ajută organismul să transforme triptofanul primit din alimente în serotonină: prin urmare, combinaţia tradiţională de caşcaval cu alune sau nuci la desert este o metodă bună de a ne ridica dispoziţia. În plus, alunele şi nucile conţin carbohidraţi complecşi. Ei sunt necesari pentru funcţionarea corectă a creierului, iar cu cât mai încet ajunge glucoza în sânge, cu atât mai îndelungat este efectul.

4. Fasolea

Are acţiune antidepresivă dublă. În primul rând, ea conţine carbohidraţi complecşi, iar în al doilea rând, este bogată în acid folic. Deficitul de acid folic poate conduce la tulburări emoţionale şi chiar la boli psihice. Iar o supă de fasole cu ardei iute este perfectă pentru o zi mohorâtă de toamnă.

5. Ficatul de vită

Ficatul conţine multă vitamina B2, care, împreună cu acidul folic, controlează nivelul de hormon homocisteină. Iar cu cât nivelul acestui hormon este mai ridicat, cu atât creşte riscul de depresii îndelungate. Ficatul conţine şi triptofan. El practic nu se distruge în timpul prelucrării termice, de aceea ficatul poate fi înăbuşit oricât o cere reţeta.

6. Portocalele

Cercetările îndelungate au demonstrat că toate culorile din spectrul roşului (în care intră şi oranjul) au acţiune terapeutică. Iar având în vedere că acest spectru este asociat cu energia, activitatea şi entuziasmul, câteva portocale ne pot ajuta să privim viaţa cu mai mult optimism. Puteţi nici să nu le mâncaţi, completând cromoterapia cu aromaterapia, pentru că mirosul de citrice are aceeaşi acţiune stimulatoare şi energizantă.

7. Bananele

O altă sursă de triptofan, precum şi de carbohidraţi complecşi. Un produs ideal pentru micul dejun sau gustările din pauze.

8. Spanacul

Spanacul ne ajută în caz de deficit de acid folic, vinovat de reducerea nivelului de serotonină – hormonul responsabil pentru buna dispoziţie. Este ideal în calitate de garnitură pentru felurile din carne, umplutură de budinci şi bază pentru supe. Spanacul este, de asemenea, o sursă de magneziu, care are efect calmant şi relaxează muşchii. Şi aceasta contribuie semnificativ la ridicarea dispoziţiei.

Sursa

Spune prietenilor
Articole similare
Discuții