Aquaterra

Articole

3938

Fitness-ul în perioada alăptării

Ana Viştac. Instructor certificat pentru programe de grup, în prezent mamă care alăptează.  Participant al convenţiilor, seminarelor şi trainingurilor internaţionale (MIOFF, Planeta Fitness (or. Kiev), Rimini Wellness, NIKE, World Class (or. Moscova), CIF Moldova). Participant certificat al seminarului „Program de reabilitare cu ajutorul sistemelor Pilates”.

Cele nouă luni de sarcină şi naşterea îşi pun amprenta nu doar asupra concepţiei despre lume şi viaţă a femeii, ci şi asupra stării ei fizice. Chiar dacă în timpul sarcinii aţi făcut sport, tot aţi adăugat câteva kilograme. E ceva normal. Principalul este să nu vă panicaţi! Cu ajutorul exerciţiilor fizice puteţi obţine rezultate frumoase, atunci când scopul este să slăbiţi. Există, însă, un singur „dar” – alăptarea naturală.

Este permis oare sportul în perioada alăptării la sân? Cum influenţează exerciţiile fizice asupra laptelui? Nu este vorba despre sportivele profesioniste, care sunt nevoite să renunţe la alăptat pentru carieră. Aceste întrebări le frământă mai des pe femeile obişnuite, pentru care problema principală după naştere este greutatea în exces. Cunoscând răspunsurile la aceste şi alte întrebări, nu este deloc complicat să slăbim în perioada alăptării.

Sportul este foarte folositor pentru femei în perioada de după naştere. Pentru a nu dăuna sie şi micuţului, mămicile care alăptează trebuie să aibă o atitudine serioasă faţă de regulile antrenamentelor fizice. Trebuie să aveţi grijă şi să fiţi atente la starea generală de sănătate. Dacă vă simţiţi rău, întrerupeţi antrenamentele şi consultaţi un medic.

Regulile de practicare a sportului în perioada lactaţiei

Atitudinea corectă

Orice exerciţii fizice efectuate după naştere trebuie să aducă plăcere. Dacă sportul în perioada alăptării vă consumă ultimele fărâme de energie, înseamnă că trebuie să reduceţi efortul sau să renunţaţi la antrenamente pentru o perioadă de timp. Dispoziţia proastă şi oboseala mamei au o influenţă negativă asupra lactaţiei, reducând volumul zilnic de lapte produs de glandele mamare.

Când începem

Specialiştii recomandă să începem antrenamentele după aproximativ o lună de la naştere. Totul depinde de starea dumneavoastră generală. Dacă naşterea a decurs fără complicaţii şi simţiţi că aveţi suficiente forţe pentru a vă antrena, este bine. Dacă nu sunteţi pregătite să faceţi sport, oricare ar fi cauza (naştere complicată, extenuare, lipsă de forţe sau dorinţă), nu vă grăbiţi, totul la timpul său. Mai ales că acum principalul lucru este sănătatea copilaşului dumneavoastră.

Cât timp trebuie să vă ocupaţi şi cât de des

Este suficient să faceţi sport de trei ori pe săptămână câte jumătate de oră pentru ca rezultatele să fie vizibile. Principalul este să perseveraţi şi să vă antrenaţi regulat.

Antrenamentele în perioada alăptării trebuie să fie moderate, pentru că eforturile prea intense dăunează sănătăţii mamei care alăptează. De asemenea, nu se recomandă antrenamentele de forţă, pentru că scopul principal al exerciţiilor este nu acumularea de masă musculară, ci restabilirea tonusului şi elasticităţii.

Dacă volumul de lapte s-a redus

Sportul în perioada alăptării este periculos prin faptul că în timpul antrenamentelor organismul femeii pierde o cantitate mai mare de lichide, iar acest lucru poate influenţa asupra cantităţii de lapte produs. De aceea nu se recomandă să vă limitaţi în ceea ce priveşte consumul de lichide în timpul exerciţiilor fizice. Atunci când mergeţi la sală, luaţi cu dumneavoastră o sticlă cu apă curată şi beţi de fiecare dată câte cel mult 100 ml, cu înghiţituri mici.

Şi încă ceva. Faceţi sport în compania altor mămici. Aceasta nu doar vă va ajută să aveţi o atitudine mai responsabilă faţă de exerciţii, ci şi vă va diversifica rutina. Şi atunci sportul în perioada lactaţiei vă va aduce numai plăcere.

Vă dorim o refacere rapidă! 

MaxFitness

Moscovei bd. 11/5

maxfitness.marks@gmail.com

Tel: 022 44-27-00, 373 60400700

www.maxfitness.md

www.facebook.com/MaxFiness

Discuții