Aquaterra

Articole

995

Dieta volumetrică: mâncăm mult și slăbim, care este secretul?

Dietă. Foame. Ghiorăiala din burtă nu vă permite să trăiți liniștiți. Gândirea încețoșată, din cauza unei alimentări limitate, nu mai percepe cuvintele„chefir”, „morcov” și „carne dietetică”. O tableta de ciocolată și o farfurie de paste sunt limitele imaginației. Dar kilogramele în plus se topesc atât de greu! Apoi  cedați…, farfurii pline de felurile preferate și …(o, nu!) kilogramele revin.

Este o situație cunoscută, nu-i așa? Numai ce nu ați încercat, cât chin moral și fizic în lupta pentru siluetă. Dar nu e neapărat să vă extenuați prin înfometare! Există metode raționale de a scăpa de 2-3 kilograme, fără a vă distruge sănătatea morală și fizică (!). Acum puteți să vă alintați cu alimentele preferate. Principalul e să consumați rațional!  

Acest principiu se numește „dieta volumetrică” (de la englezescul „volume” -  volum). Saturația se măsoară nu în calorii, ci în volumul consumat. Așadar, stomacul poate fi amăgit consumând produse suficiente pentru a potoli foamea, dar care conțin puține calorii. Iată un exemplu:  să zicem că, de obicei, fierbeți un pahar de macaroane, adăugați ketchup sau legume proaspete și puține condimente. Acum puteți fierbe o jumătate de pahar, adăugați un pahar de legume înăbușite sau proaspete și puține condimente. Caloriile s-au redus aproape de 3 ori, iar eficiența a crescut pe baza legumelor, inovația a sporit apetitul, adică și plăcerea de a mânca.

Iată cele 3 principii principale ale dietei:

1. Volumul celor consumate trebuie să fie mare, iar caloricitatea redusă. De aceea trebuie să includeți mute legume, fructe, apă etc. Vă îndemnăm să adăugați condimente (în cantități moderate), care stimulează pofta de mâncare, dar nu conțin calorii. Mestecarea lentă, savurarea gustului grăbește sațietatea (căci se știe că stomacul dă semne de sațietate după 15-20 minute după ce ne-am săturat cu adevărat).

Unele persoane respectă acest principiu folosind veselă și tacâmuri mai mici, iar uneori le schimbă cu bețișoare chinezești. Farfuria, chiar mai mică, neumplută, „convinge” stomacul că nu veți rămâne flămând.  

2. Mâncarea trebuie să aducă satisfacție. Desigur, un prânz gătit cu dragoste, aranjat frumos, servit în liniște va potoli foamea mai repede decât un hamburger mâncat din fugă la chioșcul de la oprire.  

3. Nu renunțați la felurile preferate. Vă plac pateurile? Nu renunțați la plăcere! Înlocuiți doar aluatul și umplutura cu altele mai puțin calorice. Checurile cu umplutură de legume (de exemplu cu varză) sau de fructe (cu mere, caise ) sunt tot atât de gustoase ca și cele cu carne sau cartofi, pline de grăsimi și carbohidrați. Vă place ciocolata? Mâncați sănătoși! Dar, desigur, câte o bucățică. Nu trebuie să mâncați toată tableta. Pur și simplu topiți câteva bucățele, muiați în ea felii de fructe (portocală, măr etc.) … delectați-vă cu gustul preferat!

Strategia dietei volumetrice sau ce este aceasta

  • Spuneți „da” carbohidraților neprelucrați (pâine cu tărâțe, paste din sorturi tari de făină), care conțin multe substanțe hrănitoare.
  • Fierbeți mai des crupele în apă (hrișcă, orez, ovăz etc.): ele se umflă și capătă volum.
  • Adăugați în bucate legume care nu conțin amidon (roșii, morcov, varză, ceapă, usturoi, ardei gras).
  • Mâncați fructe în cantitățile dorite și adăugați-le în bucate pentru a le da gust  și volum. Acestea se recomandă în copturi și în cocteiluri cu lapte. 
  • Nu consumați multe fructe uscate, pentru că la prepararea lor se folosește mult zahăr (inamicul principal al siluetei), iar volumul este cu mult mai mic decât al celor proaspete.  Iată, de exemplu, 10 caise întregi conțin aceleași calorii ca și un pumn de  caise uscate, dar te saturi mai repede de ele. În afară de aceasta, fructele proaspete conțin mai multă apă, deci mai puține calorii.
  • Străduiți-vă să consumați produse lactate cu un procent mic de grăsimi.
  • Supele de legume sunt de neînlocuit pentru potolirea foamei și pentru a scăpa de kilogramele în plus.
  • Din proteine acordați prioritate cărnii slabe: pește, șuncă de post, carne de găină fără piele, leguminoaselor etc.
  • Fulgii consumați-i cu lapte degresat și fructe.

Sursa

Discuții