Aquaterra

Articole

1883

Slăbitul cu ajutorul corzii – lucrurile simple sunt geniale

V-aţi gândit vreodată că puteţi scăpa de multe kilograme fără aparate sofisticate şi superantrenori de fitness? Da, este posibil. Coarda obişnuită, pe care o ştim cu toţii din copilărie, poate avea aceleaşi rezultate ca lunile şi chiar anii lungi de diete şi exerciţii fizice. Cinci minute pe zi timp de câteva luni sunt suficiente pentru a reduce semnificativ volumele corpului. Iar dacă antrenamentele durează până la 30 de minute, rezultatele vor întrece orice aşteptări. 

Coarda este eficientă şi împotriva celulitei, deoarece ajută la îmbunătăţirea fluxului limfatic. Ca rezultat, picioarele vor deveni suple, iar fesele mai ferme.

Cum să sărim corect cu coarda pentru a slăbi?

Dacă sărim corect şi regulat cu coarda, putem nu doar să slăbim, ci şi să ne îmbunătăţim forma picioarelor şi feselor. Însă nu trebuie să vă suprasolicitaţi organismul din prima. Se recomandă începerea antrenamentelor de la câteva minute, crescând treptat durata acestora. Iar ritmul trebuie să fie mediu.

Pentru a slăbi cu ajutorul corzii trebuie să sărim fără oprire aproximativ 30-40 de minute de cel puţin 3 ori în săptămână. Dacă vă este prea greu, prima perioadă puteţi face pauze nu prea mari sau sări cel puţin 10-15 minute pe zi. În curând veţi observa că kilogramele încep să se topească şi vă este mai uşor să vă antrenaţi.

Exerciţii cu coarda pentru slăbit

Exerciţiile cu coarda pot fi absolut diferite, totul depinde de imaginaţia dumneavoastră. La început puteţi sări pur şi simplu, apoi periodic schimbaţi picioarele. De exemplu, inventaţi intervale: 10 sărituri pe două picioare, apoi 10 – pe piciorul drept şi 10 – pe cel stâng. Puteţi alerga pe loc, şi aceasta contribuie la slăbit.

Există următoarele tipuri de exerciţii cu coarda:

  • sărituri pe ambele picioare;
  • sărituri dintr-o parte în alta;
  • sărituri duble sau „răsucite”;
  • sărituri alternative pe câte un picior.

Dacă deocamdată nu aveţi abilităţile necesare, pentru început ar trebui să învăţaţi să săriţi corect cu coarda. Pentru aceasta, atunci când faceţi un salt, rotiţi doar încheieturile mâinilor, sprijinindu-vă de vârfurile picioarelor. Atunci când efectuaţi săritura, picioarele trebuie să se arcuiască, iar tălpile trebuie să aterizeze în acelaşi loc. Coatele trebuie strânse de corp, iar spatele trebuie să fie drept.

Câte calorii „arde” coarda?

Câte calorii arde coarda, dacă scopul antrenamentelor este slăbitul? În medie, timp de o oră de sărituri se consumă până la 750 calorii, cu condiţia efectuării a 120-150 de sărituri pe minut. Numărul exact de calorii arse poate fi calculat ţinând cont de greutatea proprie a corpului. Acest indice se calculează pornind de la următoarea relaţie: 9 calorii la 1 kilogram timp de 1 oră de antrenamente.

Totul depinde de cât de multe sărituri facem timp de un minut. Corespunzător, cu cât mai multe sărituri facem, cu atât mai multe eforturi depunem şi cu atât mai intens ardem caloriile cu ajutorul corzii.

Cum să alegem corect coarda?

Pentru a alege corect lungimea corzii, trebuie să călcăm cu amândouă picioarele pe mijlocul acesteia, ţinând capetele în mâini. Trăgând mâinile de-a lungul corpului, acestea trebuie să ajungă până la nivelul subraţelor.

Dacă coarda este prea scurtă, veţi fi nevoite să îndoiţi prea tare picioarele atunci când săriţi, iar dacă este prea lungă, este greu să controlaţi mişcările. Diametrul firului trebuie să fie de 0,8-0,9 centimetri.

Dacă cumpăraţi coarda ca scopul de a slăbi, achizionaţi una cu un calculator de calorii încorporat. Înainte de a sări trebuie să vă  cântăriţi, iar după terminarea antrenamentului pe display va apărea numărul de calorii arse.

Sursa

Discuții